Thursday, June 5, 2008

When you join new job!


ရံုးတရံုးမွာ ကိုယ္က လူသစ္အေနနဲ႔ ၀င္လာျပီဆိုရင္ အဲဒီရံုးကလူေတြနဲ႔၊ ကိုယ္နဲ႔အတူတြဲလုပ္ရမဲ့ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္ေတြနဲ႔ သဟဇာတ ျဖစ္အာင္ေပါင္းဖို႔လိုပါတယ္။ ျပီးေတာ့ ဘယ္သူကဘယ္လို Character ရွိတယ္၊ ဘယ္သူက ဘယ္လို Style မ်ိဳးရွိတယ္ဆိုတာ Observe လုပ္ျပီး သူတို႔ နဲ႔ အလိုက္သင့္ ေပါင္းရပါမယ္။ ကိုယ္႔ရဲ႔ Boss က ကိုယ္႔နဲ႔ အဆင္ေျပဖို႔ အေရးၾကီးသလို၊ ကုိယ္႔ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္ေတြက ကိုယ္႔အေပၚ အျမင္ၾကည္ဖို႔ ကလည္း အမ်ားၾကီး အေရးၾကီးပါတယ္။ ဒါမွ အတူတူတြဲလုပ္ရမဲ့ team work အတြက္ေရာ...ကိုယ္႔က တေယာက္ေယာက္ရဲ႔ အကူအညီလိုရင္ေကာ...အဆင္ေျပႏုိင္မွာပါ။ အလုပ္ထဲမွာ Boss နဲ႔ အဆင္မေျပတာထက္ လုပ္ေဖၚကိုင္ဖက္ေတြနဲ႔ အဆင္မေျပရင္ ပိုဆိုးပါတယ္။
စုခ်စ္ရဲ႔ Tips ေလးေတြ မွ်ေ၀လိုက္ပါတယ္။

၁) Smiling and Greeting
ကုိယ္က လူသစ္ဆိုေတာ့ ကိုယ္႔ အဖြဲ႔ကလူတေယာက္ေယာက္နဲ႔ ရံုး ထဲမွာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ေတြ႔ေတြ႔၊ Pantry မွာပဲ ေတြ႔ေတြ႔၊ Wash Room မွာပဲေတြ႔ေတြ႔ ႏွဳတ္ဆက္ပါ။ How are you? ဒါမွမဟုတ္..Have you finished your breakfast? စသျဖင့္ အလာပ သလာပေလး ေျပာေပးပါ။ ဒါမွမဟုတ္....အနည္းဆံုးျပံဳးျပ ႏွဳတ္ဆက္ပါ။ မနက္ပိုင္းေတြ႔ၾကရင္လည္း Good Morning ေပါ့။ ညေနပိုင္း အျပန္ကားဂိတ္မွာ ေတြ႔ၾကရင္လည္း ဘယ္မွာေနလဲ... ဘာညာ သာရကာေလး အာရႊီးေပးေပါ့။ မျမင္ခ်င္ေယာင္မေဆာင္ပါႏွင့္။

၂) Follow your colleagues for Breakfast or Lunch

ကိုယ္က အသစ္၀င္လာတဲ့သူဆိုရင္...အနည္းဆံုး ေန႔လည္စာစားဖို႔ သူတို႔ သြားၾကရင္ေခၚမွာေပါ့ေနာ္..။ အဲဒီလိုဆိုရင္..သူတို႔နဲ႔ ထမင္းအတူတူလိုက္စားဖို႔ ၾကိဳးစားပါ။ ရံုးထဲမွာ အလုပ္လုပ္ေနရင္း နဲ႔ ကေတာ့ သူတို႔နဲ႔ ျမန္ျမန္ ရင္းႏွီးဖို႔ မလြယ္ပါဘူး။ သူတို႔နဲ႔ ျမန္ျမန္ရင္းႏွီး ခင္မင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ထမင္းစားခ်ိန္၊ ဒါမွမဟုတ္ မနက္စာ စားခ်ိန္ေတြမွာ လိုက္သြားျပီး ခင္မင္ေအာင္ေပါင္းပါ။ အဲဒီမွာ စကားေျပာရင္း ကိုယ္မသိေသးတဲ့ ရံုးအေၾကာင္းေတြကအစ သူတို႔ဆီက ၾကားရပါလိမ္႔မယ္။ ျပီးေတာ့ အဲဒီလို သူတို႔နဲ႔ လိုက္သြားရင္း ပိုျပီး ခင္မင္လာမယ္။ သူတို႔ေတြရဲ႔ စရိုက္ေတြကိုလည္း ကိုယ္က ပိုသိလာမယ္။ သူတို႔ရဲ႔ စရိုက္ေတြ ကို သိလာရေတာ့ ဘယ္သူကို ဘယ္လို ေပါင္းရမယ္ဆိုတာ ကိုယ္႔ဘာသာ မွန္းဆႏိုင္တယ္။ ေဆးလိပ္ေသာက္တတ္တဲ့ သူေတြဆိုရင္လည္း ေဆးလိပ္ဆင္းေသာက္ရင္း မီးေလးဘာေလး ညွိေပးရင္း စကားစျမည္ေလး ကိုယ္က စေျပာေပါ့။ ခင္မင္သြားျပီဆို ကိုယ္အကူအညီလိုတဲ့အခါ လူေတြကပိုျပီးကူညီခ်င္ပါမယ္။ ကိုယ္႔အဖြဲ႔ကလူေတြနဲ႔ တခါမွ စကားမေျပာပဲ အကူအညီလိုမွ သူတို႔ကို သြားေျပာရင္ ၀တ္ေက်တန္းေက်ပဲ ေျပာျပၾကပါလိမ့္မယ္။

၃) Discuss Your Issue with Your Teammates First
Team Work အလုပ္ဆိုရင္ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္မွာ ျပသနာေပၚရင္ ကိုယ္႔ Team members ေတြနဲ႔ အရင္ေဆြးေႏြးပါ။ ညွိႏိွဳင္းၾကည္႔ပါ။ ဘယ္သူနဲ႔မွ ဘာမွ မေဆြေႏြးပဲနဲ႔ ျပသနာကို မန္ေနဂ်ာဆီကို တိုက္ရိုက္ သတင္းပို႔ျခင္းမွ ေရွာင္က်ဥ္ပါ။ တကယ္လို႔ မန္ေနဂ်ာဆီ သတင္းပို႔ ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ကိုယ္႔ အဖြဲ႔၀င္ေတြနဲ႔ တု္င္ပင္ျပီးမွ သတင္းပို႔ပါ။

၄) Show your Acknowledgment Properly
ကိုယ္က Project တခု ျပီးသြားျပီဆိုပါစို႔။ ကိုယ္က အခုမွ Join ခါစ....ကိုယ္လုပ္တဲ့ Project ဟာ ကိုယ္လုပ္ႏိုင္လို႔ ျပီးသြားတာ ဆိုႏိုင္ေသာ္ျငားလည္း.... ကိုယ္ဒီအလုပ္ကို အထေျမွာက္ဖို႔ ႏွဳတ္အားနဲ႔ ကူညီေပးခဲ့သူေတြ၊ Information ရွာေပးခဲ့သူေတြ ရွိခဲ့တယ္ဆိုတာ မေမ့ပါနဲ႔။ သူတို႔ ေတြကို e-mail နဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္႔ project presentation လုပ္တဲ့အခါ Acknowledge page မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ နာမည္ေလးေတြေရးျပီး သူတို႔လုပ္အားကို recognize လုပ္ေပးရပါမယ္။ ကိုယ္တစ္ေယာက္ထဲ နာမည္သိမ္းၾကံဳးယူလိုက္ရင္... အျမင္ကပ္ပုဒ္မနဲ႔ ေနာင္ကို ကူညီခ်င္သူ ရွားသြားပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီလို သူတို႔ နာမည္ေလးေတြထည္႔ေပးလိုက္လို႔ ကိုယ္ဘာမွ မယုတ္ေလွ်ာ့တဲ့အျပင္ ေနာင္ေရရွည္ဆက္ဆံေရးမွာလည္း ပိုျပီး ေကာင္းလာေစပါတယ္။

No comments: