Wednesday, October 14, 2009

ေတးထပ္ သံုးသပ္ ေ၀ဖန္ခ်က္

မယ္ကင္းေတးထပ္ သံုးသပ္ ေ၀ဖန္ခ်က္

ဤေတးထပ္ႏွစ္ပုဒ္ကို ျပန္လည္သံုးသပ္ၾကည္ံပါလွ်င္ ပထမေတးထပ္သည္ ဆရာကင္းစစ္ကိုင္းေခ်ာင္ တြင္ေနစဥ္က ေရးေသာေတးထပ္၊ သို႔မဟုတ္ စစ္ကိုင္းေတာင္တြင္ ေနစဥ္က ေရးေသာေတးထပ္ျဖစ္ဖြယ္ရွိသည္။ ေတးထပ္ပါ အခ်က္အလက္တို႔ကို ျပန္လည္သံုးသပ္လွ်င္ ဆရာကင္း၏ေတးထပ္၌ (ဂူေမြ႔လို႔ လူေတြ႔ေရွာင္တယ္) ဟူေသာအခ်က္ (ကမၼ႒ာန္းႏွင့္ မဂ္လမ္းခ်ဴတယ္) ဟူေသာအခ်က္ (မထိပ္သာ စိတ္ရဲလို႔ မိတ္ေဖၚလဲမပါ) ဟူေသာအခ်က္ (ေတာခလို႔ ေလာဘပယ္တယ္ ေမာဟကြယ္ ရွိဘူးထင့္ေလး ) ဟူေသာအခ်က္ တို႔ကို ေထာက္ထားလွ်င္ ဆရာကင္းသည္ မင္းတုန္းဘုရင္က ေနျပည္ေတာ္သို႔ ပင္ျ့ပီးမွေရးေသာ ေတးထပ္မဟုတ္ႏိုင္၊ ေတာသံ ေတာင္သံ ဂူေအာင္းသံေတြပါေနသျဖင့္ ဆရာကင္းအျဖစ္ ထင္ရွားျပီးမွ ေရးေသာေတးထပ္ မဟုတ္ႏုိင္။

ထို႔အျပင္ စစ္ကိုင္းေတာင္တြင္ ဆရာကင္းအျဖစ္ ထင္ရွားသည့္အခါ စာေပပရိယတၳိပို႔ခ်ေနစဥ္ကာလတြင္ သို႔မဟုတ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ စစ္ကိုင္းေခ်ာင္သို႔ ေရာက္ျပီးမွ ေရးေသာစာ မျဖစ္ႏိုင္ေပ၊ အေၾကာင္းမူကား ဆရာကင္း၏ေတးထပ္ႏွင့္ ဆရာကင္းအျဖစ္ ထင္ရွားေနေသာ လက္ေတြ႔ဘ၀မွာ ကြာဟ ကြဲလြဲေနေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ဆရာကင္း၏ေတးထပ္သည္ (လူမ်ားကိုမေတြ႔လို ဂူထဲတြင္ ေပ်ာ္ေမြ႔လိုသည္) ဟူ၍၎င္း၊ (ကမၼ႒ာန္း ဘာ၀နာ ပြားမ်ား၍ မဂ္လမ္းကို တက္လွမ္းရန္ ရည္ရြယ္သည္) ဟူ၍၎၊ (အေဖၚမပါဘဲ စိတ္ကို ရဲေဆးတင္၍ မထိပ္သာ မလန္႔သာ ဘာ၀နာ ပြားမ်ားေတာ့မည္) ဟူ၍၎ ေတြ႔ရေပရာ ဆရာကင္း၏ လက္ေတြ႔ဘ၀မွာ ပဋိပတၱိ ကမၼ႒ာန္းဘာ၀နာ အားထုတ္မႈထက္ ပရိယတၳိ စာေပပို႔ခ်မႈဘက္ကိုသာ အားထုတ္၍ သီလရွင္ တပည့္တပန္းမ်ားစြာႏွင့္ စည္ကားသိုက္ျမိဳက္စြာ စစ္ကိုင္းေခ်ာင္တြင္ ေနထိုင္ေၾကာင္း ေတြ႔ရေပမည္။ (ဆရာကင္း၏ ေတးထပ္ကို တဖန္ျပန္လည္ဖတ္႐ႈ၍ သံုးသပ္ၾကည့္ေစလိုပါသည္။)

ထိုအခ်က္မ်ားထက္ (မထိပ္သာစိတ္ရဲလို႔ မိတ္ေဖၚလဲမပါ) ဟူေသာအပိုဒ္သည္ အားငယ္သံပါေန၍ ငယ္စဥ္က ေရးေသာ ေတးထပ္ ျဖစ္ဘို႔ဘက္က မ်ားေလသည္။

****************************

ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္၏ ေတးထပ္ သံုးသပ္ခ်က္

ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္၏ ျပန္လည္ေခ်ပထားေသာ ေတးထပ္ကို ေ၀ဘန္ သံုးသပ္ၾကည့္လွ်င္ (မန္းေသလာေတာင္ျမင့္မွာ ေဖၚ မလင့္ ဧကစာ) ဟူေသာ အပိုဒ္တပိုဒ္တည္းကိုသာ ေ၀ဘန္သုံးသပ္လွ်င္ အေျဖတခု သို႔မဟုတ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က ျပန္လည္ေခ်ပသည့္ ေတးထပ္ ေရးစပ္သည့္ကာလကို ခန္႔မွန္းႏိုင္လိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။

''မန္းေတာင္ရိပ္ေသလာမွာ ဧကစာ က်င့္သံုးလို႔ '' ဟူေသာ အပိုဒ္အရ ဆရာကင္းသည္ စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုးသို႔ မေရာက္ေသး၊ သို႔မဟုတ္ ဆရာကင္းကို မင္းတုန္းမင္း မႏၲေလးသို႔ ပင့္ေဆာင္ျပီးေနာက္မွ ေရးေသာေတးထပ္ျဖစ္ရေပမည္။ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္၏ ေခ်ပခ်က္ ေတးထပ္တြင္ (မႏၲေလးေတာင္) ဟူ၍၎ ''ေဖၚမလင့္ ဧကစာ'' ဟူေသာအပိုဒ္အရ အေဖၚမပါဘဲ မႏၲေလးေတာင္တြင္ တဦးတည္း က်င့္ၾကံ အားထုတ္မႈဟူေသာ အဓိပၸါယ္ကို ေဖၚျပေနေပရာ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္၏ ေတးထပ္အရတြင္လည္း ဆရာကင္းငယ္ရြယ္စဥ္ကာလတြင္ ေခ်ပေရးသားထားေသာေတးထပ္ျဖစ္ေၾကာင္း ယူဆရန္ဘက္က အေလးသာေနေပသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ဆရာကင္း မႏၲေလးတြင္ ရွိေနေၾကာင္း ထင္ရွားသည့္အခ်က္က တခ်က္၊ ထို႔ေနာက္ မင္းတုန္းမင္း ပင့္ျပီးမွ နန္းတြင္းသူမ်ားကို စာေပပို႔ခ်ေနစဥ္ကာလ၊ တပည့္တပန္း ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိေနေသာကာလမဟုတ္ဘဲ (အေဖၚမပါ ဧကစာ) က်င့္သည့္အေၾကာင္း ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္၏ ေတးထပ္က ေဖၚျပေနေပသည္။

****************************

No comments: